fredag 6. oktober 2017

fredag sjette oktober 2017

Tvangstankene er tilbake. Maten kontrollerer meg og jeg ikke den. Tanken om å spise dukker opp hele tiden og jeg er konstant sulten. Mat, mat, spise, spise, spise...
Har lyst på noe digg hele tiden. Spiser til jeg blir kvalmende mett.
Jeg må få kontroll igjen, men grunnen til hva som har gjort at tvangen er tilbake aner jeg ikke, som gjør det vanskelig å kontrollere, når jeg ikke vet hva jeg skal jobbe med.
Hva som gjør at jeg ikke har kontrollen..

Føler meg så svak, føler viljestyrken ikke er på plass, det å føle at man ikke har kontroll over eget matinntak og trening er utrolig ubehagelig.
Har gått opp nesten ti kilo, kjærlighetskiloene som det kalles. Men nyforelskelsen er "over" og det er på tide å ta kontroll over egne tanker, mat og trening igjen.

Var hos legen min i dag, han hadde dessverre ikke funnet målebåndet, men jeg fikk veid meg, og slik starter et nytt eventyr hvor jeg trener og fokuserer på mat igjen, der jeg veier og måler meg en gang i måneden. Denne gangen skal jeg i mål.

Fokus. Pust inn, pust ut. Skal ned ti til femten kilo. Etter det blir målet som er brystreduksjon en realitet. Ikke tenk fremover, tenk her og nå, ett kilo om gangen, en cm mindre om gangen.


Jeg har kontroll over min egen kropp.
Jeg har kontroll over mine tanker.
Repeter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar