onsdag 13. september 2017

rastløs

Jeg er så utrolig rastløs om dagene. Etter å ha vært sykemeldt i nesten to måneder kjenner jeg på det å kjede seg igjen, være rastløs og ikke få gjort nok for å få dette ut.
Så mye jeg kan gjøre, som jeg ønsker å gjøre, men som ikke blir gjort.
Latskap, uinspirert, "klarer" ikke, distraksjoner..
Ofte tenker jeg for meg selv at "internet" virkelig er en ting jeg skulle ønske ikke fantes i livet mitt.
Jeg kan ikke huske sist jeg skrev skikkelige tekster, tegnet, hadde det gøy uten internet/mobilen min. Den er der alltid. Når man sitter på bussen, når man går rundt, i pausene på jobben.
Det er der konstant, internet.
Jeg blir kvalm. Og likevel "klarer" jeg ikke legge det til siden.

Denne følelsen inni meg, denne grusomme rastløsheten, å føle at man sløser bort livet sitt. For det er jo det jeg gjør. Timesvis stirrer jeg inn i en skjerm. På serier, facebook, blogger, filmer, instagram... Så jævlig mye sløsing av livet mitt på noe som ikke er "ekte". Jeg elsker å leve i denne tidsalderen, samtidig hater jeg det.
Savner verden uten skjermer som omringer oss konstant.

Dagens tanker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar