lørdag 9. april 2016

hva er et hjem?

Denne uken besøkte jeg min kjære mamma og resten av familien i Ålesund. Det var rart og godt å være tilbake. Jeg og moren min gikk en tur i gamle nabolaget, så hvordan huset til mormoren og morfaren min hadde forandret seg siden de solgte det for nesten fire år siden, for deretter å sjekke ut oldeforeldrene mine sitt gamle hus. Det var nok det som hadde gjennomgått flest forandringer. I mange år bodde jeg og mamma i kjellerleiligheten der, så det var nok de forandringene som gikk nærmest innpå meg. Alle blomsterbedene til oldemoren min som hun og oldefaren min hadde jobbet så hardt med i alle år, grodd sammen. Det hvite huset malt om til svart.. Skikkelig rart. 

Vi hadde familiemiddag ene dagen hvor nesten alle var samlet hos onkelen og tanten min, noe som var veldig fint. Og for første gang i mitt liv tenkte jeg tanken på at jeg hadde lyst til å kjøpe min egen leilighet. Alle disse inntrykkene, tankene, minnene.. Jeg har lyst på mitt eget hjem. Og denne tanken er svært rar, fremmed, skremmende men også fin. For jeg har aldri følt meg hundre prosent hjemme noe sted, fordi jeg har alltid vært på flyttefot, alltid frem og tilbake. Så hva er et hjem? Jeg ønsker å finne ut av det. 
Rotete tekst, jeg vet, men slik er det med kaos i hodet. 




4 kommentarer:

  1. Åh, kjenner meg så godt igjen. Det er spesielt å dra tilbake til minnerike barndomssteder. Interessante bilder forresten. :)

    //Re: Haha, går det enda?! (Null tv, har mista snøring på hva som sendes..) Egentlig en smule interessant at PH fortsatt fenger. :-b

    Tusen takk! :D Kan fortsatt hive inn en siste stemme, tror ikke de lukker konkurransen før midnatt!
    Det hadde vært hyggelig :) Er svært sjeldent der nede dog, men vet at det lurer et par konserter i nær framtid! ^^

    SvarSlett
  2. Utrolig spesielt og! Alle glemte minner som bare kom tilbake idet jeg spaserte forbi og mimret. Takk, de er av moren min, hehe :)

    Ja, utrolig nok gjør det det! Har ikke hatt tv selv på en fire-fem år eller noe i den duren, flyttet inn i ny leilighet med både tv og kanaler så det var spesielt! Han jeg bor med bare eeelsker det, så var jeg dum og satt meg ned med han, hekta nå...

    Hehe :)
    Veldig hyggelig, du får si fra! Så sier jeg fra om jeg en gang i framtiden er i Trondheim :)

    SvarSlett
  3. Som villfaren seie; kjenne meg igjen i det du skrive. Det e no med å skapa sitt eget hjem. Håpe du finne ut av det ein dag <3 Og portrettene av mor di. Herregud så fine.

    SvarSlett
    Svar
    1. Absolutt, gleder meg til tiden min og det å lage et hjem kommer! Om det skjer da, hahah.
      Åh, tusen takk! Likte dem godt selv, hehe.

      Slett